Dieta XX! Wieku cz.2

Dieta XX! Wieku cz.2

W ETAPIE DRUGIM nazywanym też fazą stabilizacji, rozszerza się dietę o nieprzetworzone produkty i stosuje do jej zaleceń przez resztę życia. Do jadłospisu wprowadza się pozostałe owoce i warzywa, pełnoziarniste kasze, różnego rodzaju ryż, pieczywo, nasiona roślin strączkowych, orzechy, zdrowe tłuszcze oraz naturalne produkty mleczne. Nie należy spożywać produktów przetworzonych zawierających cukier, przetworów wysokokalorycznych robionych na bazie białej mąki oraz wszelkich innych wysokoprzetworzonych posiłków.

W roku 2016 r. japoński naukowiec Yoshinori Osumi otrzymał Nagrodę Nobla w dziedzinie fizjologii i medycyny za odkrycie mechanizmów autofagii. jest to proces, w którym dochodzi do samostrawienia się obumarłych lub uszkodzonych komórek naszego ciała, który nasila się szczególnie w okresie niedoboru energii. Co to ma wspólnego z dietą dr Dąbrowskiej. Już wyjaśniam, w trakcie jej stosowania spożywamy dziennie od 600 do 800 kcal, co organizm wprowadza w stan niedostatku energetycznego. Dochodzi wtedy do samorzutnego niszczenia wadliwych komórek, które w przyszłości mogłyby stać się komórkami chorobotwórczymi i zaburzyć pracę całego organizmu.

Dieta dostarczająca tak małą liczbę kilokalorii jest dietą niekonwencjonalna i niezgodną z zasadami racjonalnego żywienia, ponadto stosowana zbyt długo może pociągać za sobą zdrowotne skutki uboczne. Bierze to się stąd, że przy tak niskim spożyciu energii z węglowodanów, organizm zostaje wprowadzony w stan ketozy, który nie jest sytuacją fizjologiczną i nie powinien być utrzymywany przez dłuższy czas.

Niepodważalną zaletą diety warzywno-owocowej jest dostarczenie do organizmu ogromnej ilości witamin i składników mineralnych, które stanowią podstawę jego prawidłowego funkcjonowania. Niestety w codziennej mocno zabieganej diecie, mocno wypełnionej suplementami, łatwo zapomnieć jak istotną rolę w utrzymaniu zdrowia odgrywają składniki naturalnie pochodzące z warzyw i owoców. Inną zaletą tej diety jest całkowita eliminacja z niej produktów przetworzonych, co oznacza pozbycie się dużej ilości rafinowanego cukru, przetworzonego tłuszczu, nadmiaru soli oraz bardzo wątpliwej jakości dodatków do żywności..

SPIS TREŚCI

Dieta XX! Wieku cz.1

Dieta XX! Wieku cz.2


http://psiafryzurka.pl/dieta-xx-wieku-cz-3/

Facebook Comments

Artykuły użytkownika

Najnowsze

Najczęściej komentowane

Facebook Comments